Bauhaus!

Idag blev det en långdag på jobbet, jobbade till 5 (egentligen inte länge, men har ju gått tidigt både måndag och tisdag). Fick mitt 40 h kontrakt - så nu SKA jag jobba längre, skrev på och skickade tillbaka direkt, och fick dessutom reda på att mitt riktiga kontrakt kommer om typ 1-2 veckor!
Firade dessa goda nyheter med en trip till Bauhaus med Annette, blev mycket färg och grejer, vi kikade på golv men jag bestämde mig inte för något. Kanska ska kolla på lite andra ställen också...
Så nu blir det till att måla hela helgen, kommer dessutom vara ledig på fredag, så förhoppningsvis hinner jag med en del. Köpte färg åt kök (ja, det blir ommålat där, en annan grön den här gången) och åt badrummet, tror det blir jätte bra!
Fixade färg till matbordet också, så sen är det inte jätte mycket kvar att fixa, mest sånt som jag helst ser att hyresvärden ordnar med (bortsett från golven som jag ska lägga in då). Blir lite smågrejer som ska inhandlas, stolar till köket, hyllor och grejer till badrummet osv.
Så 40 h kontraktet kommer lägligt, pengar går åt när man ska renovera!
Tidsplanen är att ha allt klart tills slutet på juni, och det tror jag definitivt att jag klarar, med lite hjälp från goda vänner.

Kom precis hem från middag hos Johanna tillsammans med tjejerna, och jag tror jag åt för mycket eller nått, har ont i magen nu. Jag kanske är laktosintolerant, magen känns så himla uppblåst och hon hade ju faktiskt lagat en rätt med rätt mycket grädde i. Det var jätte gott, men som sagt, kanske inte passade min mage direkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0