Jag är så nöjd!

Har igår och idag målat väggarna i köket + tak och väggar i badrummet, första strykningen igår och andra idag. Måste säga att jag är väldigt nöjd med färgerna, målade "samma" färger men lite andra nyanser, köket blev mer olivgrönt istället för gräslöksgrönt och den dassgula badrumsfärgen piffades upp lite med solgult (taket blev såklart vitt!).
Imorgon blir det till att måla dörrkarmar, tvätta kaklet och måla om fogarna i badrummet + försöka börja måla om köksbordet, som ska slipas och grundas först.
Det kommer bli så himla bra i köket! Funderar på att lägga in ett lite mörkare golv (så inte skiten syns lika fort) och så måste jag övertala hyresvärden om att diskhon måste bort/bytas. Men det är ingen brådska egentligen, måste spara ihop lite mer pengar först känner jag. Så småningom måste nog kyl/spis/tvättmaskin bytas, så det är bara att jobba på bufferten! Golvet måste dock bli verklighet snart..

Badrummet måste också fixas en hel del, men även där måste jag försöka få hyresvärden att göra det, fram tills dess får jag nöja mig med att fixa det jag kan fixa, dvs lite inredningsdetaljer.
Vardagsrummet måste få ett golv till att börja med, och gärna en himmelsblå fondvägg, men jag måste bestämma mig för vilket golv först. Tittade på ett grått trägolv (lamminat) på Bauhaus när vi var där och köpte färg, men vet inte om det passar, måste fundera på saken...

Jag har satt slutet på juni som mål, och det känns inte alls orealistiskt - men om hyresvärden går med på allt kan jag ju inte veta förän jag har frågat, jag hoppas dock på det bästa!

Sen blir det att spara till buffert!!! och hund... men det funderar jag på att skjuta på tills början på nästa år, annars kommer jag inte kunna ta med den hem över jul - rabiesvaccinering tar ju 6 mån, och jag vill gärna fira jul på Öland:)

Såg dock en bild på Billy idag som Sofia hade tagit, och hjälp vad jag saknar mina hästar... Tänk om någon ville ta Bill på foder och om jag kunde hitta en vettig människa till Liten, det skulle ta bort en hel del ångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0