Dukan + den förgångna veckan

Ja, nästan en vecka har gått, men det har varit fullt upp. Vi hade fest med jobbet i fredags och jag var hemma vid 4 på lördagsmorgonen. Ångrar lite att jag dissade den ändå rätt trevliga grabben på sista stället, men jag fick lite ångest. Hursom, jag stöter (haha;)) kanske på honom igen, MA är inte så stort - såg honom faktiskt på stan på lördagseftermiddagen, men jag sprang förbi rätt fort, hoppas han inte kände igen mig.

Igår var Chrissi, Michael och jag på hästkapplöpning, oerhört kul att få se de fina fullbloden galoppera fram! Fick största weinschorlen jag någonsin sett, var därför lite halvt lullig på eftermiddagen efter att ha druckit upp den och varit ute i solen hela dagen. Mindre bra var pommesen jag åt, inte särskilt gott heller egentligen, men det var väl första gången på säkert ett halvår(?) som jag åt det.

Annars har det matmässigt varit OK, har nog gått åt mer kalorier dryckesvägen...

Läste i en tidning här om Dukan dieten, tydligen väldigt populär i Frankrike och bland diverse kändisar, of course. Jag funderar i alla fall på att testa, det är fyra stadier man ska gå igenom, varav det sista varar livet ut. Känns faktiskt helt OK, tror att jag skulle kunna klara det om man ser till listan av tillåtna livsmedel. Ett plus är också att i o m "attack-fasen", som är den första, tappar man snabbt ett par kilo, vilket håller motivationen uppe.
Det jag måste klura ut först är hur jag gör på jobbet de dagar man bara ska äta proteiner. I början till exempel ska man bara äta proteiner i ca 2-10 dagar, det är första fasen, sen i andra ska man äta varannan dag bara proteiner och varannan proteiner + lite kolhydrater i form av grönsaker. Att bara äta proteiner går väl bra hemma, men jag antar att jag får fuska lite på jobbet och äta grönsaker där...
Jag får dock börja med att tömma kylskåpet på kolhydrater, men sen är det väl bara att sätta igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0