Artisteriet är över

Ja, just nu är jag slut som artist. Klockan är drygt halv nio och jag är redan redo för sängen. Ingen zumbaträning hann vi med idag, faktum är att jag hade kunnat vara kvar på jobbet såhär dags om det inte vore för att ögonen började gå i kors strax efter sex, så då gick jag hem. På ett sätt är det kul att vi har mycket att göra, men just nu ser jag väldigt mycket fram emot att kollegorna kommer tillbaka från semestrarna.

Har dessutom en stor blåsa på hälen, större än en femkrona, efter gårdagens promenad in till stan i för små sneakers. Fick göra om dem till tofflor på hemvägen, lagom snyggt men betydligt skönare för fossingen.
Inte nog med det, jag har ont i halsen på ett konstigt sätt. Det känns som det svider, gör ont, på sidan av tungan rätt långt bak i munnen. Om någon fattar vad jag menar.. Skulle inte förvåna mig om jag håller på att bli sjuk. Men så länge jag håller mig frisk den här veckan ut så är det bra, sjuk kan jag vara i helgen.

Så till det viktiga! Som sagt blev det ingen träning idag, utöver att bära två tunga matkassar på vägen hem från jobbet/affären. Matmässigt är jag nöjd!
Frukost: två knäckebröd med smör och ost + ett kokt ägg!
Lunch: sallad (bönsallad, tomat och paprika, vitkålssallad + ett par bitar fetaost), liten skål med youghurt och vatten att dricka.
Mellis: en banan + ett par halstabletter.
Kvällsmat: potatis- och purjolökssoppa med keso i (soppan kom från en påse, alltså ej hemgjord).
Kaloriintag: bra fråga, kvällsmaten låg väl på en 300 kcal totalt, typ?

Imorgon blir det jobb igen och så utflykt efter jobbet, (tyvärr) jobbrelaterad sådan. Egentligen ska jag laga mat imorgon också, vi har ju ett "halv åtta hos mig"-gäng, men jag får se om jag orkar...

Tycker de första två dagarna har varit bra, inget direkt sötsug. Det som är lite trist är att jag känner mig så orkeslös, så jag har ingen energi till att röra på mig när jag kommit hem, å andra sidan blir det nog bättre nästa vecka så då får vi köra lite hårdare:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0