I did it!

Dagens inlägg kommer lite sent, men bättre sent än aldrig!

Är nu inne på - snart avklarat - dag 3. Det känns rätt bra. Måste bara påminna mig om tänket "jag FÅR äta det här - och kan därför strunta i det där", men annars går det bra, har inte trillat dit idag heller = positivt.

Det bästa med dagen dock är när jag kommer hem och ser en hög med möbler och dylikt ligga på trottoaren utanför hyreshuset där jag bor. Man ska ju tydligen göra så när man vill bli av med grejer här i Tyskland, ut med det på gatan bara (fast egentligen ska man nog ringa de som plockar upp grejorna först, så det inte blir liggandes).
Hursom, jag har ju haft min gamla garderob liggandes i delar i en hög på golvet i snart två veckor och inte vetat riktigt hur och när och hur jag ska bli av med det. Nu tog jag dock tillfället i akt och smög ut med grejorna - efter att ha inväntat mörkrets ingång och nattens tystnad. Enligt en kompis så är det dock inte alls konstigt att fler ställer ut grejer när väl en börjat, men det känns lite fel att dumpa sitt egna skit när någon annan ringt och bokat hämtning (och kanske får betala när det är så mycket?). Så jag tvekade en hel del, vill ju inte att grannarna ska bli sura, fast sen såg jag att fler hade varit där och ställt dit grejer, så mina spånskivor gjorde inte mycket till rent mängdmässigt. Skönt att bli av med det i alla fall!

Dagens matintag:
Frukost: Skål med yoghurt, banan och müsli, två knäckemackor (en med ost och en med skivat kokt ägg) + vatten.
Lunch: Sallad (potatissallad, vitkålssallad och bönsallad), liten skål med yoghurt + vatten (same as always mao)
Mellis: Ett äpple (rött)
Middag: Samma som igår, dvs. soppa och keso + banan (dock inte i soppan), vatten till det.

Känns bra det här. Nu - sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0