Segt

Känner att jag redan tappar sugen, inte bra, inte bra alls. Därför blir det nu ett tvångsinlägg, jag tycker ju egentligen att det är roligt bara jag sätter igång.
Jag har också precis anmält mig till två kurser, pilates som börjar imorgon och zumba som startar 29e, dock hamnar jag nog på väntelistan där så vi får se om det blir av. Jag är ju redan anmäld till zumbaträning som är på tisdagar, men det har gått fem gånger utan att jag varit där nu. Först var jag i Sverige, sen sjuk, sen var Fredrik här, osv osv, men jag funderar faktiskt på att gå på tisdag, det är ju ändå fem gånger kvar. Imorgon får vi se om jag hinner till pilatesen, men jag är tveksam.
Jag har i alla fall bestämt mig, nu kör vi igång ordentligt imorgon. Jag ska ändra mitt liv, punkt. Min strategi är att röra på mig mer, men framförallt fokusera på matintaget, eller snarare sötsaksintaget. Jag ska försöka fokusera på vad jag KAN äta, inte på vad jag INTE FÅR. Förhoppningsvis kan jag lura hjärnan där. Har även funderat på ett sk. smätt-band, en gummisnodd om handleden som man kan smätta till sig med så fort sötsuget börjar. Det är antingen det eller alltid bära med sig tuggummi och vattenflaska.
Det blir nog vattenflaskan...

Nåja, planen är alltså att gå ner i vikt. För mig är viktminskningen den "stora lösningen på alla mina problem", kanske främst för att jag har mål jag vill uppnå och planer att utföra först efter att jag har gått ner till önskad vikt. Målet är minus 20 kg, give or take a few, tills februari = ca 1 kilo i veckan. Jag tänker bli en normalbyggd 23-åring, för första gången i mitt liv.
Fokus är alltså på maten. Jag är urkass på att räkna kalorier för jag har aldrig gett det en chans, men frågan är om det inte är dags nu. Jag tänker också försöka skriva ner minsta lilla som jag stoppar i mig, när jag ser hur lång listan blir så kanske det hjälper till att minska intaget. Problemet jag har är också att jag äter för mycket, inte nödvändigtsvis för ofta, även om småätandet dyker fram då och då. Jag funderar ärligt på att ställa undan de stora tallrikarna och framför allt bara ta en portion. Jag blir ju egentligen mätt rätt fort, men tyvärr är jag van att äta med ögonen och tills tallriken är tom.
Jag kommer dö.. eller inte. Inställningen är som ni ser på topp, men varför inte börja när man är på botten?

Undrar föresten om det finns något man kan äta som ökar mättnadskänslan. Äppelcidervinäger ska väl föresten också vara bra? Problemet är väl egentligen inte hungern, utan tuggbehovet. Jag hoppas att med stränga regler och tuggummi kunna komma över det.

Planen är alltså:
- Fokus på maten
- Positivt tänkande, vad FÅR jag äta?
- Matdagbok
- Tuggummi och vatten
- Minska kolhydratintaget och äta frukt istället för socker (popcorn är OK!)
- Regelbunden men omväxlande träning: Måndagar - Pilates, tisdagar - Zumba, torsdagar - hopprep, helg - jogga!

Fokus är just nu i princip enbart på viktminskningen och bloggen. Lägenheten får komma i andrahand, likaså ev. ändringar på jobb/plugg. Det blir målet för nästa år, för når jag mitt viktmål som planerat så kommer 2012 att bli THE year har jag bestämt, och det ser jag fram emot!
 
Ska nu njuta av de sista timmarna i frihet med lite chokladpudding och filmmys i soffan:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0